banner13

Çarkçı: Uyuya Kalan Pilotlar Var

İskender Çarkçı, Sabiha Gökçen’e inen ilk pilot unvanını elinde bulunduran isim. Şimdi Hava-Sen Genel  Başkanı olarak görev yapan Çarkçı, hava yoluna ilişkin iddiasıyla gündeme geldi.  Çarkçı’nın iddiasına göre, fazla mesai nedeniyle  uçuş güvenliği tehlikeye düşüyor ve bu durum büyük uçak kazalarını doğuruyor.

Çarkçı: Uyuya Kalan Pilotlar Var

İskender Çarkçı, Sabiha Gökçen’e inen ilk pilot unvanını elinde bulunduran isim. Şimdi Hava-Sen Genel  Başkanı olarak görev yapan Çarkçı, hava yoluna ilişkin iddiasıyla gündeme geldi.  Çarkçı’nın iddiasına göre, fazla mesai nedeniyle  uçuş güvenliği tehlikeye düşüyor ve bu durum büyük uçak kazalarını doğuruyor.

ERTV Haber Merkezi
ERTV Haber Merkezi
13 Mayıs 2019 Pazartesi 21:03
Çarkçı: Uyuya Kalan Pilotlar Var
banner16

İskender Çarkçı, Sabiha Gökçen’e inen ilk pilot unvanını elinde bulunduran isim. Şimdi Hava-Sen Genel  Başkanı olarak görev yapan Çarkçı, hava yoluna ilişkin iddiasıyla gündeme geldi.  Çarkçı’nın iddiasına göre, fazla mesai nedeniyle  uçuş güvenliği tehlikeye düşüyor ve bu durum büyük uçak kazalarını doğuruyor.

Hava-Sen, havacılık sektöründe yeni sendika olarak faaliyetlerde bulunuyor. Hava-Sen Genel  Başkanı İskender Çarkçı, 25 yıl Türk Hava Yolları’nda Kaptan Pilot olarak görev yaptı.

Çarkçı verdiği bir röportajında,  toplu iş sözleşmelerine değinerek “Bize tanınan haklar birer birer geri alındı” dedi. Uçuş görevlilerinin fazla mesai nedeniyle uçuş güvenliğinin tehlikeye düşeceğinin altını çizdi.

Çarkçı, fazla mesainin önünü açan yönergeye de tepki göstererek  6 gün mesai yapan çalışanın 7. Gün dinlenmesi gerektiğine dikkat çekti. Bu durumdan sonra sivil havacılığın yeni yönerge getirdiğini bu yönergeye göre aralıksız 144 saat mesai verilebildiğinin bununda 12 güne denk geldiği söyledi. Çarkçı, bunun sonucunda hava personelinin 12 gün aralıksız mesai yaptığını kaydetti.

Şimdiki koşullarda çift mesainin artık standartlaştığını belirten Çarkçı, daha önceleri gün içerisinde 2 defa mesai açılmadığını şimdilerde durumun daha farklı olduğunu ardı ardına gece dinlenmeden personelin uçuşa gittiğini söyledi.

Uçuş sorasında bir örnek de veren Çarkı,  birkaç ay önce havayoluyla yapılan seyahatte bir kaptanın bayıldığını, sebebinin ise kamülatif yorgunluktan olduğunu belirterek ortaya çıkan tablonun ürkütücü olduğunu vurguladı.

Anahtar Kelimeler:
ThyIskender çarkçıPilot
Yorumlar
Avatar
Adınız
Yorum Gönder
Kalan Karakter:
Yorumunuz onaylanmak üzere yöneticiye iletilmiştir.×
Dikkat! Suç teşkil edecek, yasadışı, tehditkar, rahatsız edici, hakaret ve küfür içeren, aşağılayıcı, küçük düşürücü, kaba, müstehcen, ahlaka aykırı, kişilik haklarına zarar verici ya da benzeri niteliklerde içeriklerden doğan her türlü mali, hukuki, cezai, idari sorumluluk içeriği gönderen Üye/Üyeler’e aittir.