• Haberler
  • Ekonomi
  • Gaziantep'i İskenderun'a Bağlayacak Dev Tünel ve Otoyol Projesinde İmzalar Atıldı

Gaziantep'i İskenderun'a Bağlayacak Dev Tünel ve Otoyol Projesinde İmzalar Atıldı

Bölgesel Ticaretin Kalbini İskenderun Limanı'na Bağlayacak Proje Güneydoğu Anadolu Bölgesi'nin lojistik gücünü artıracak Dörtyol-Hassa Demir Yolu ve Otoyolu Tünelleri Projesi için kritik imzalar atıldı

Bölgesel Ticaretin Kalbini İskenderun Limanı’na Bağlayacak Proje

Güneydoğu Anadolu Bölgesi’nin lojistik gücünü artıracak Dörtyol-Hassa Demir Yolu ve Otoyolu Tünelleri Projesi için kritik imzalar atıldı. Stratejik öneme sahip bu proje, Gaziantep başta olmak üzere bölgedeki ihracatçıları Amanos Dağları’nın altından geçecek her biri 20 kilometre uzunluğunda üç dev tünel ile doğrudan İskenderun Limanı’na bağlayacak. Projenin hayata geçmesiyle, İskenderun Körfezi üzerinden dünya pazarlarına erişim süresi kısalacak, taşımacılık maliyetleri düşecek ve bölgesel ticaret hacmi gözle görülür şekilde artacak.

1,55 Milyar Euroluk Uluslararası Finansman Desteği

Hazine ve Maliye Bakanlığı tarafından yürütülen uluslararası finansman görüşmeleri sonucunda proje için 1,55 milyar euro değerinde dış kaynak sağlandı. Bu finansman; Société Générale liderliğinde, İsveç’in ihracat kredi kuruluşu EKN, İtalya’nın ihracat kredi kuruluşu SACE ve İslam Kalkınma Bankası bünyesinde faaliyet gösteren İslam Yatırım Sigortası ve İhracat Kredisi Şirketi gibi önemli uluslararası kuruluşların katılımıyla sağlandı. Finansman anlaşması, düşük maliyetli ECA kredisi (EURIBOR + %0,80) ile uzun vadeli ödeme kolaylığı sunuyor.

Türkiye’nin En Uzun Tünellerinden Biri Olacak

Proje kapsamında toplam uzunluğu 80 kilometreyi bulan, 2 karayolu ve 1 demir yolu tüneli inşa edilecek. Türkiye’nin en uzun tünelleri arasında yer alacak bu yapılar, dünyanın da en uzun fonksiyonel üçlü tüp tünel sistemlerinden biri olma özelliğini taşıyacak. Karayolu bağlantısı, Toprakkale-İskenderun Otoyolu’ndan başlayarak Dörtyol Kavşağı üzerinden Amanos Dağları’nın altından geçecek ve Hassa ile Kırıkhan-Nurdağı güzergâhına bağlanacak. Demir yolu hattının uzunluğu 55 kilometreyi aşarken, 2x2 şeritli otoyolun uzunluğu yaklaşık 26 kilometre olacak.

Ulaşım Süreleri ve Mesafeler Kısalacak

Proje tamamlandığında, Nurdağı-Osmaniye-Dörtyol (Payas) arasındaki 121 kilometrelik mesafe 20 kilometre kısalarak 100 kilometreye, Payas-İskenderun-Kırıkhan-Hassa güzergâhı 78,8 kilometreden 25,4 kilometreye, Payas-Fevzipaşa arasındaki demir yolu hattı ise 84 kilometreden 54 kilometreye düşecek. Bu mesafe kısalmaları, hem karayolu hem de demir yolu taşımacılığında zaman ve yakıt tasarrufu sağlayarak bölgedeki lojistik operasyonların verimliliğini artıracak.

Depreme Dayanıklı Altyapı ve Afet Güvenliği

Proje yalnızca ticari ve lojistik açıdan değil, afet yönetimi açısından da büyük önem taşıyor. Kahramanmaraş merkezli depremlerden etkilenen bölgede, kara ve demir yolu hatlarının depreme dayanıklı olarak inşa edilmesiyle olası afetlerde ulaşımın kesintisiz şekilde sürdürülmesi hedefleniyor. Bu sayede, hem insani yardım hem de ticari taşımacılık afet anlarında aksamadan gerçekleştirilebilecek.

Tamamlandığında Bölgesel Kalkınmanın Anahtarı Olacak

Ekim ayında Cumhurbaşkanı Recep Tayyip Erdoğan’ın katılımıyla yapılacak törenle ilk kazmanın vurulacağı proje, Doğuş İnşaat-Eze İnşaat ortaklığı tarafından hayata geçiriliyor. 2031 yılında tamamlanması planlanan dev yatırım; 3 tünel, 6 alt geçit, 2 köprü, 2 viyadük, 1 derivasyon kanalı, giriş-çıkış gişeleri ve menfezleri ile modern bir ulaşım ağı sunacak. Proje tamamlandığında Gaziantep, Kahramanmaraş ve çevre illerin liman bağlantısı hızlanacak, bölgenin ihracat potansiyeli en üst seviyeye taşınacak.

Kaynak: Zeki Ersin Yıldırım

ERTV Malatya - Bizi Sosyal Medyada Takip Edin!

Bakmadan Geçme

WhatsApp İhbar Hattı
05443281444
ÇEKİN, GÖNDERİN, YAYINLAYALIM!