• Haberler
  • Malatya
  • Coğrafi İşarette Malatya Kayısısı Zirvenin Ortağı

Coğrafi İşarette Malatya Kayısısı Zirvenin Ortağı

Anadolu lezzetlerinin coğrafi işaret rekabetinde beklenmedik bir gerilim yaşanıyor. Türkiye genelinde coğrafi işaret tescilli ürünlere yönelik yapılan bir araştırmanın sonuçları, lezzet haritasında yeni bir tartışma başlattı. Zirveye yaklaşan Malatya kayısısı, 2. sıraya yükselerek büyük bir başarıya imza attı. Ancak bu yükseliş, kebabı ile meşhur olan Adana'nın tepkisine neden oldu.

Kayısı Zirveye Ortak Olma Yolunda

Kayısının Coğrafi işaretli ürünler listesinde zirveye yükselmesine sadece bir adım kaldı.
Türkiye genelinde coğrafi işaret tescilli ürünlere yönelik yapılan araştırma sonuçlarına göre, Malatya kayısısı listenin zirvesine yaklaştı. İkinci sıraya yerleşen kayısı listenin ilk sırasında yer almayı bekleyen Adana'dan tepki aldı. Adana kebabı gibi ulusal ve uluslararası alanda tanınan bir lezzetin daha geride kalmasının kabul edilemez olduğunu dile getiren Adanalılar, araştırmanın güvenilirliğini sorguluyor.

Esnaf: İhracatta Sınıfta Kaldık

Esnaf coğrafi işaretlerde Kayısının üst sıralara çıkmasına rağmen ihracatta sınıfta kaldığını belirtti. Kayısı esnafı, kayısının ihracatta gerilemesinde, sorumluluğun Ticaret Borsası’na ait olduğunu savunuyor.

Kayısı Birinci Sırada Olmalı

Şire Pazarı esnaflarından Fehmi Soku “Bu konuda Malatyalılar olarak biz haklıyız. Şuanda kayısının birinci sırada olması gerekiyor, ikinci sırayı kabul etmiyoruz. Biz kayısıya gerekli değeri verememişiz, bu da bizim tembelliğimizden kaynaklanıyor. Reklam konusunda çok eksiğimiz var” dedi.

Kayısı Şuanda Hak Ettiği Yerde Değil

Kayısıcı esnafı Ali Duman “Bugün bir adana kebabıyla bir kayısıyı kıyaslayamazsınız. Çünkü kayısı dünyada coğrafi işaretlerde yer edinmiş bir ürünümüzdür. Kayısı her yerde öyle rahatlıkla yetiştirilebilecek bir ürün değildir. Ama adana kebabı her yerde yapılıp yenilebilecek bir ürün. Şuan kayısı hak ettiği yerde değil. Diğer coğrafi işaretli ürünlerde; incir, kuru üzüm, antepfıstığı bizim kayısı fiyatlarımızın çok üstünde. Hepimizin buna destek vermesi lazım. İhracatçıların gerekeni yapması lazım. Yanlış politikalarla ve yöneticilerimizin beceriksizliğinden kaynaklanıyor. Bunun içinde yerel ve ulusal bütün yetkililer giriyor” sözleriyle kayısının değer görmediğini anlattı.

Sorumluluk Ticaret Borsası’nın

Kayısının değer görmesi gerekirken fiyatların düşük olduğunu belirten Remzi Balın “Aslında bizim kayısımızla şuanda Türkiye ve dünya çapının yüzde 80’ni temsil ediyoruz. Bizim kayısımız gittikçe ayakaltı olmuş durumda. Ülkemizin genelinde normalde bu sene kayısımız yoktu. Kayısının değer görmesi gerekirken şuanda yüzüne bakılmıyor. Antepfıstığı da bu sene yoktu ama antepfıstığının kilosu şuanda 1000 liraya satılıyor. Antepfıstığına kıyasla bizim kayısımız hiç yoktu ama buna rağmen kayısı fiyatı 250 – 300 bandını geçemedi. Ramazan Özcan bir açıklasın, ilk ithalat malı içeriye kim sokmuş. Ticaret Borsası Başkanı buna niye izin veriyor? Neden kayısı bu hale  geldi, bunu da bir zahmet açıklasınlar” diyerek savundu.

Olan Esnafa Oldu

Şire Pazarı esnafı Ramazan Özdemir “Coğrafi işaretler nasıl seçiliyor bilmiyorum ama bizim Malatya şartlarına baktığımızda kayısı şuan geri planda. Normalde zarar gördüğünde kayısı azalır ve fiyatının yükselmesi beklenir. Daha fazla olmasını bekledi, ihracatçılar da daha az düşmesini bekledi olan ise buradaki esnaflara oldu” sözleriyle belirtti.

ERTV Malatya - Bizi Sosyal Medyada Takip Edin!

Bakmadan Geçme

WhatsApp İhbar Hattı
05443281444
ÇEKİN, GÖNDERİN, YAYINLAYALIM!