Erken Yaşta Etkili Dil Eğitimi İçin Yeni Dönem: Bakan Tekin'den Yabancı Dil Reformu Mesajı
Milli Eğitim Bakanı Yusuf Tekin, Kızılcahamam'da düzenlenen 'İngilizce Dersi Öğretim Programı Eğitici Eğitimi' toplantısında önemli açıklamalarda bulundu. Yabancı dil öğretiminin yıllardır süre gelen yapısal sorunlarına dikkat çeken Tekin, bu alanda devrim niteliğinde değişikliklerin yapıldığını duyurdu.
Eğitim Politikalarına Eleştiri Getirenlere Sert Tepki
Bakan Tekin, kamuoyunda eğitim sistemine dair yapılan eleştirilere de yanıt verdi. Geliştirilen politikaların her zaman eleştiriye açık olduğunu, ancak bazı çevrelerin her değişikliği olumsuz olarak nitelendirdiğini belirtti. Tekin, 'Birçok olumlu gelişme yaşanmasına rağmen bunu görmezden gelenler var. TIMSS sonuçlarında Avrupa'nın birçok ülkesini geride bıraktık ama tek bir teşekkür eden siyasetçi çıkmadı' dedi. Eleştirilerin daha yapıcı ve çözüm odaklı olması gerektiğini savunan Tekin, Milli Eğitim Bakanlığı'nın öğretmenlerle birlikte adım adım ilerlemeye devam edeceğini vurguladı.
Yabancı Dil Öğretiminde Asıl Sorun: Program ve Ölçme Yöntemleri
Tekin'in dikkat çektiği önemli bir konu ise yıllardır eğitim sisteminin içinde yer alan yabancı dil eğitiminin verimsizliği oldu. Türkiye'de öğrencilerin zorunlu eğitim süresince İngilizceye OECD ortalamasının iki katı kadar zaman ayırmasına rağmen yeterli sonuç alınamamasının nedenleri üzerine değerlendirmelerde bulunan Bakan Tekin, esas problemin öğretmen ya da materyal eksikliği değil, çocuklara neyin ve nasıl öğretildiğiyle ilgili olduğunu ifade etti. Tekin, yıllarca yalnızca gramer odaklı sınavlarla öğrencilerin test edildiğini ve bu yöntemin çocuklarda yabancı dile karşı korku oluşturduğunu belirtti.
Bu kapsamda önceki yıllarda uygulamaya alınan yoğunlaştırılmış yabancı dil sınıflarının olumlu sonuç verdiğini açıklayan Tekin, haftada 14 saate çıkarılan yabancı dil derslerinin 1021 okulda pilot uygulama olarak başlatıldığını ve bu sayede hem birinci hem de ikinci yabancı dilin daha etkili öğretildiğini ifade etti.
Türkçeyi Anlamayan Yabancı Dili Öğrenemez
Yabancı dil eğitiminin gelişebilmesi için öncelikle öğrencilerin anadil becerilerinin artırılması gerektiğini savunan Bakan Tekin, bu nedenle Türkçe ve edebiyat derslerine yönelik geçme notunun 70'e çıkarıldığını ve ölçme-değerlendirme kriterlerinin dört temel beceriye dayandırıldığını duyurdu. Tekin, Türkçeyi günlük hayatta 300-500 kelimeyle kullanan öğrencilerin, 2 bin kelimeyle İngilizce konuşmasının beklenemeyeceğini belirtti. Öğrencilerin düşünme ve kendini ifade etme yeteneklerini anadil üzerinden geliştirmeden yabancı dilde başarılı olamayacaklarını ifade etti.
Yeni dönemde yabancı dil eğitimine dair eksikliklerin giderildiğini, bu alandaki sorunlara bilimsel verilerle çözüm üretildiğini belirten Tekin, Türkiye Yüzyılı Maarif Modeli sayesinde tüm bu sorunlara somut çözümler getirildiğini açıkladı.
Yeni Eğitim Yılına Güçlü Başlangıç İçin Talimat Gönderildi
Bakan Tekin ayrıca yeni eğitim-öğretim yılına yönelik hazırlıkların başladığını, ilgili genelgenin tüm illere gönderildiğini açıkladı. Bu genelgeyle birlikte hem öğretmenler hem de öğrenciler için daha planlı ve hedef odaklı bir eğitim süreci amaçlanıyor. Milli Eğitim Bakanlığı'nın ortaya koyduğu yeni model, hem yerel hem küresel ölçekte daha donanımlı bireyler yetiştirmeyi hedefliyor. Bakan Tekin'in mesajları, önümüzdeki dönemde eğitimde kalite odaklı adımların artarak devam edeceğini gösteriyor.
Kaynak: Zeki Ersin Yıldırım