81 il valiliğine 'Teftiş Kurulu' genelgesi

Sağlık Bakanı Kemal Memişoğlu'nun imzasıyla 81 il valiliğine gönderilen 'Sağlık Bakanlığı Teftiş Kurulu Genelgesi'ne göre, sağlık hizmet sunumuyla bağlantılı tüm şikayetler ivedilikle değerlendirilecek. Bakanlığa bağlı hastanelerin bünyesinde bulunan hasta hakları birimlerinin daha aktif çalışması sağlanacak.

Sağlık Bakanlığı, kamu hizmetlerinin daha etkin, verimli, saydam ve hesap verilebilir şekilde yürütülmesini sağlamak amacıyla yeni bir genelge yayımladı. Bu genelge kapsamında, sağlık hizmet sunumuyla bağlantılı tüm şikayetler ivedilikle değerlendirilecek ve Bakanlığa bağlı hastanelerde bulunan hasta hakları birimlerinin daha aktif ve etkin çalışması sağlanacak.

Geçen yıl yayımlanan Cumhurbaşkanlığı Genelgesi esas alınarak hazırlanan Sağlık Bakanlığı Teftiş Kurulu Genelgesi ile sağlık hizmeti sunumunda ortaya çıkabilecek teknik ve idari aksaklıklar, vatandaşların mağduriyetine yol açmadan 'yerinde ve en kısa sürede' çözülecek.

Bakan Memişoğlu'nun talimatıyla hız kazanan denetimler kapsamında, 2025 yılının ocak ayında 38, nisan ayında ise 53 müfettişle başlatılan iki ana teftiş seferberliğinde 19 ilde yer alan 206 hastane denetlendi. Tespit edilen sorunlar hızla çözülerek sağlıkta hizmet kalitesi yükseltildi.

Genelge ile hastanelerdeki hasta hakları birimlerine iletilen şikayetlerin yerinde ve hızlı çözümü için İl Sağlık Müdürlükleri ve hastane idareleri tarafından gerekli tüm tedbirlerin alınması zorunlu hale getirildi. Müfettiş bilgisi gerektirmeyen ihbar ve şikayetler, Sağlık Bakanlığı Teftiş Kurulu Başkanlığı'nın düzenlediği 'Muhakkiklik' eğitimine katılmış 3 binden fazla nitelikli personele incelettirilecek.

Ayrıca, Risk Esaslı Dijital Denetim Sistemi (REDES) kapsamında oluşturulan REDES Yönetici Bilgi Ekranları, il sağlık müdürleri ve başhekimlerin erişimine açıldı. Bu ekranlar sayesinde riskli durumlar birim amirlerince anlık olarak izlenecek ve gereken önlemler ivedilikle alınacak.

Genelgeye göre, bilirkişi veya uzman heyeti taleplerine ilişkin müfettişlik yazıları öncelikli olarak cevaplanacak. Böylece illere gönderilen genelge ile daha etkin, hızlı ve verimli bir teftiş süreci yürütülmesi hedefleniyor.

Bu düzenlemelerle sağlık hizmetlerinin kalitesinin artırılması, şikayetlerin hızlı çözümü ve vatandaş memnuniyetinin yükseltilmesi amaçlanıyor.

Bakmadan Geçme