2.769 km Hızlı Tren Hattı Geliyor
Türkiye, demir, kara ve hava yolu yatırımlarını artırarak ulaşım altyapısını güçlendirmeyi sürdürüyor. 2026 yılına kadar hızlı tren hattı uzunluğunun 2.769 kilometreye, bölünmüş yol ağının ise 30.420 kilometreye çıkarılması hedefleniyor.
Ulaştırmada Bütüncül ve Sürdürülebilir Dönüşüm
2026 Yılı Cumhurbaşkanlığı Yıllık Programı kapsamında, Türkiye'nin ulaşım altyapısında modlar arası ve çok modlu taşımacılık uygulamaları geliştirilecek. Güvenli, erişilebilir, çevre dostu ve düşük maliyetli sistemlerin kurulmasıyla, ülkenin lojistikte bölgesel üs olma potansiyelinden en üst düzeyde faydalanılması amaçlanıyor.
Demir Yolunda Kapasite Artışı ve Yeni Projeler
Yapımı süren hızlı tren projeleri, yatırımcı kuruluşlar arasında eşgüdüm sağlanarak planlanan iş takvimine uygun şekilde ilerleyecek. 2026 yılı itibarıyla hızlı tren hattı uzunluğunun 2.769 kilometreye ulaşması öngörülüyor. Ayrıca, Türk demiryolu sektöründe intermodal taşımacılık hizmetlerinin güçlendirilmesi ve yerli otomatik tren muayene istasyonu kurulması projeleri tamamlanacak.
Hava Yolunda Dijitalleşme ve Yolcu Artışı
Hava yolu taşımacılığında dijital sistemlerin yerli üretimi teşvik edilecek. 2026 yılında hava yoluyla taşınan yolcu sayısının 255,9 milyona ulaşması hedefleniyor. İstanbul Havalimanı'nda kargo kapasitesinin verimli kullanımı için yol haritası hazırlanacak. Uluslararası işbirlikleriyle uçuş sayılarının artırılması için mevcut anlaşmalar güncellenecek.
Kara Yolunda Güvenlik ve Konfor Öncelikli
Kara yolu ağında taşıt işletme maliyetlerini azaltmak amacıyla varlık yönetim sistemleri geliştirilecek. 15 bin kilometrelik yol envanteri güncellenecek, 271 kilometre otoyolda büyük onarım yapılacak. 1700 kilometre oto korkuluk ve 550 kilometre sarsma bandı inşa edilecek. Akıllı Ulaşım Sistemleri Merkezi kurulacak, trafik güvenliği eğitimleriyle 30 bin öğrenciye farkındalık kazandırılacak.
Lojistikte Bölgesel Üs Hedefi
Çukurova, İskenderun ve Filyos bölgelerinde liman bağlantı hatları iş programına uygun şekilde sürdürülecek. Doğu Akdeniz'de transit yük odaklı yeni liman projesinin çevresel etki değerlendirmesi ve kesin proje çalışmaları tamamlanacak. Bu liman, Orta Doğu ve Orta Asya ülkeleri için çıkış kapısı niteliği taşıyacak.