70 Milyar Lira Tasarruf Sağladı
Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Abdulkadir Uraloğlu, Yavuz Sultan Selim Köprüsü'nün hizmete açılmasının üzerinden geçen 9 yılda sağlanan ekonomik ve çevresel katkıları kamuoyuyla paylaştı. Bakan Uraloğlu, köprünün yalnızca ulaşımı kolaylaştırmakla kalmadığını, aynı zamanda ülke ekonomisine milyarlarca liralık katkı sunduğunu vurguladı.
Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Abdulkadir Uraloğlu, Yavuz Sultan Selim Köprüsü’nün hizmete açılmasının üzerinden geçen 9 yılda sağlanan ekonomik ve çevresel katkıları kamuoyuyla paylaştı. Bakan Uraloğlu, köprünün yalnızca ulaşımı kolaylaştırmakla kalmadığını, aynı zamanda ülke ekonomisine milyarlarca liralık katkı sunduğunu vurguladı.
Zaman ve Akaryakıttan Büyük Kazanç
26 Ağustos 2016’da hizmete giren Yavuz Sultan Selim Köprüsü, geçen 9 yılda zamandan ve akaryakıttan büyük ölçüde tasarruf edilmesini sağladı. Bakan Uraloğlu’nun verdiği bilgilere göre, köprü sayesinde yolculuk sürelerinde kısalma yaşandı ve sadece zamandan elde edilen tasarrufun ekonomik karşılığı 68 milyar lira oldu. Akaryakıt tüketimindeki azalma ile de 2 milyar liralık ek kazanç sağlandığını belirten Uraloğlu, toplamda 70 milyar liralık ekonomik tasarrufun gerçekleştiğini ifade etti.
Çevreye Katkısı Dikkat Çekiyor
Ekonomik faydalarının yanı sıra köprünün çevre üzerindeki olumlu etkileri de öne çıkıyor. Bakan Uraloğlu, köprünün 9 yıllık süreçte 123 bin ton daha az karbon emisyonuna neden olduğunu açıkladı. Bu rakam, köprünün trafik akışını düzenleyerek hem araçların daha kısa sürede hedefine ulaşmasına hem de gereksiz yakıt tüketiminin önlenmesine bağlandı. Çevreye verilen zararın azaltılması, köprünün yalnızca ulaşım değil aynı zamanda sürdürülebilirlik açısından da stratejik önem taşıdığını ortaya koyuyor.
Mühendislik Harikası Bir Yapı
Yavuz Sultan Selim Köprüsü, teknik özellikleriyle de dünya çapında sayılı projeler arasında yer alıyor. Kuzey Marmara Otoyolu Projesi kapsamında inşa edilen köprü, İstanbul’un Avrupa yakasında Sarıyer ile Anadolu yakasında Beykoz’u birbirine bağlıyor. Bin 408 metrelik ana açıklığa sahip olan köprünün toplam uzunluğu kenar açıklıklarıyla birlikte 2 bin 164 metreyi buluyor. 59 metre genişliğiyle dünyanın en geniş köprülerinden biri olan yapının kuleleri ise 330 metre yüksekliğiyle dikkat çekiyor.
İstanbul’un Ulaşımına Stratejik Katkı
Köprü, özellikle ağır vasıta ve transit geçişleri şehir trafiğinin dışına yönlendirmesiyle İstanbul’un iç ulaşım yükünü hafifletti. Kentin kuzeyinde oluşturulan bu yeni geçiş koridoru, hem Avrupa hem de Asya kıtası arasındaki lojistik bağlantıları güçlendirdi. Ayrıca köprü, uluslararası taşımacılık açısından da kritik bir geçiş noktası haline geldi.
Kaynak: Zeki Ersin Yıldırım
Bakmadan Geçme